سبكترا

سبكترا الشجرة بارك - أمام فندق كونراد النيل, القاهرة وسط البلد
2.5 5
(5 نصائح )
0 يعجبه
المعلومات الأساسية
الفئة بيسترو
المنطقة وسط البلد
العنوان الشجرة بارك - أمام فندق كونراد النيل
رقم الهاتف ...75369 شاهد الرقم +20 11 46975369
ساعات العمل
مغلق الان
فاتح الان
الاحد : من 10:00 صباحاً إلى 12:00 صباحاً
الاثنين : من 10:00 صباحاً إلى 12:00 صباحاً
الثلاثاء : من 10:00 صباحاً إلى 12:00 صباحاً
الاربعاء : من 10:00 صباحاً إلى 12:00 صباحاً
الخميس : من 10:00 صباحاً إلى 12:00 صباحاً
الجمعة : من 10:00 صباحاً إلى 12:00 صباحاً
السبت : من 10:00 صباحاً إلى 12:00 صباحاً
0

نصائح الناس اللي جرّبوا سبكترا

إحكيلنا إذا جربته
  •   (جيد)
    قبل 4 أعوام

    مكان علي النيل دي فحد ذاتها توحيلك انها حاجه فاخمه جدا بس للأسف مكنش كده

    اولا المكان مش نضيف في عناكب وخيوط عنكبوت جمبك علي الطرابزين الخشب

    في قطط فالمكان

    الحمام متبهدل مش نضيف

    ثانيا : الاكل معجبنيش (لازانيا قطعه واحده تعتبر مفهاش فراخ فاضيه بتاكل مكرونه بالصوص) ب 40 جينيه

    قطعة سمك وسوتيه (84 جينيه) والطبق اطرافه مش نضيفه

    قطعتين ستيك ومكرونه (84جينيه)

    الخدمه والضريبه (60 جينيه)

    مكان علي النيل دي فحد ذاتها توحيلك انها حاجه فاخمه جدا بس للأسف مكنش كده اولا المكان مش نضيف في عناكب وخيوط عنكبوت جمبك علي الطرابزين الخشب في قطط فالمكان الحمام متبهدل مش نضيف ثانيا : الاكل معجبنيش (لازانيا قطعه واحده تعتبر مفهاش فراخ فاضيه بتاكل مكرونه بالصوص) ب 40 جينيه قطعة سمك وسوتيه (84 جينيه) والطبق اطرافه مش نضيفه قطعتين ستيك ومكرونه (84جينيه) الخدمه والضريبه (60 جينيه)

    سبكترا

  • Amera7
      (جيد)
    قبل 4 أعوام

    سبيكترا جربت فرعين. فرع شارع مراد و فرع وسط البلد. وسط البلد مكانش الأكل فيه كويس بس المكان تحفة جدا و الخدمه مش كويسه -_- اسمه سبيكترا الشجره. أما شارع مراد فكان متوسط. الأكل بالنسبه لسعره كويس.

    سبيكترا جربت فرعين. فرع شارع مراد و فرع وسط البلد. وسط البلد مكانش الأكل فيه كويس بس المكان تحفة جدا و الخدمه مش كويسه -_- اسمه سبيكترا الشجره. أما شارع مراد فكان متوسط. الأكل بالنسبه لسعره كويس.

    سبكترا

  •   (جيد جداً)
    قبل 4 أعوام

    انا اتعملي عيد ميلادي هناك .. ف التجربة دي يمكن تكون مميزة شوية لانهم بيكونوا حاجزين من الاول ..

    ف من ناحية الاسعار انا مش عارف اوي بس انا هتكلم عن الاكل اللي اكلته و الخدمة و الديكور وكدة

    انا طلبت فراخ و ارز و بطاطس و صوص و طلبتهم زي اللي ف الصورة و جوملي بالظبط ..

    انا اتعملي عيد ميلادي هناك .. ف التجربة دي يمكن تكون مميزة شوية لانهم بيكونوا حاجزين من الاول .. ف من ناحية الاسعار انا مش عارف اوي بس انا هتكلم عن الاكل اللي اكلته و الخدمة و الديكور وكدة انا طلبت فراخ و ارز و بطاطس و صوص و طلبتهم زي اللي ف الصورة و جوملي بالظبط ..

    سبكترا

  •   (سيء جداً جداً)
    قبل 4 أعوام

    مينفعش يكون عندك كل الفيو دي، و كل المساحة دي، و باركينج و نيل و تكون تبع سلسلة مطاعم كبيرة، و يكون مستوى المكان بالشكل ده، سبيكترا الشجرة تجربة حزينة جدا جدا بالنسبالي ..

    لما روحنا، اختارنا نقعد طبعا في المكان اللي فيه فيو على النيل، لاحظنا ان في قطتين تلاتة بيتمشوا في المكان، لما نادينا الويتر لان صاحبتي عندها فوبيا من القطط رد و قال اصل المكان اوبن اير هنعمل ايه، بالنسبالي المكان اوبن اير ده لما اكون قاعدة في نادي او حديقة عامة، مش في مطعم ليه ابواب و عليها ناس، مهي القطط دي جت منين يعني !

    المهم، طلبنا اللي عاوزينه و كالعادة متأخرش لكن كانت الصدمة، و الله حقيقي اللي هحكيه ده حصل ..

    الأطباق حروفها، زي ما تكون مش مغسولة كويس من المرة اللي قبلها، في بواقي اكل ناشفه عليها، كل الاطباق اللي جاتلنا كده، و المعالق واضح انها متغسلتش كويس، طبعا كان شيء حزين جدا و مقرف، نادينا الويتر تاني و وريناله و عبرنا عن استيائنا، و الحقيقة انه كان متعاون جدا و مقالش ولا كلمة، و اخد كل الاكل بتاعنا بالمعالق و الشوك و السكاكين و جابه من الاول، صح نضيف المرة دي، بس مين له نفس ياكل

    لما خلصنا، حاولوا يصالحونا بديزيرت، كانت حركة فيها ذوق منهم، لكن ده ممنعش خالص اننا كنا اتقفلنا تماما، و من ساعتها معندناش اي رغبة في اننا نزور اي فرع من فروع سبيكترا تاني

    مينفعش يكون عندك كل الفيو دي، و كل المساحة دي، و باركينج و نيل و تكون تبع سلسلة مطاعم كبيرة، و يكون مستوى المكان بالشكل ده، سبيكترا الشجرة تجربة حزينة جدا جدا بالنسبالي .. لما روحنا، اختارنا نقعد طبعا في المكان اللي فيه فيو على النيل، لاحظنا ان في قطتين تلاتة بيتمشوا في المكان، لما نادينا الويتر لان صاحبتي عندها فوبيا من القطط رد و قال اصل المكان اوبن اير هنعمل ايه، بالنسبالي المكان اوبن اير ده لما اكون قاعدة في نادي او حديقة عامة، مش في مطعم ليه ابواب و عليها ناس، مهي القطط دي جت منين يعني ! المهم، طلبنا اللي عاوزينه و كالعادة متأخرش لكن كانت الصدمة، و الله حقيقي اللي هحكيه ده حصل .. الأطباق حروفها، زي ما تكون مش مغسولة كويس من المرة اللي قبلها، في بواقي اكل ناشفه عليها، كل الاطباق اللي جاتلنا كده، و المعالق واضح انها متغسلتش كويس، طبعا كان شيء حزين جدا و مقرف، نادينا الويتر تاني و وريناله و عبرنا عن استيائنا، و الحقيقة انه كان متعاون جدا و مقالش ولا كلمة، و اخد كل الاكل بتاعنا بالمعالق و الشوك و السكاكين و جابه من الاول، صح نضيف المرة دي، بس مين له نفس ياكل لما خلصنا، حاولوا يصالحونا بديزيرت، كانت حركة فيها ذوق منهم، لكن ده ممنعش خالص اننا كنا اتقفلنا تماما، و من ساعتها معندناش اي رغبة في اننا نزور اي فرع من فروع سبيكترا تاني

    سبكترا

  •   (سيء)
    قبل 4 أعوام

    _بالرغم من الشهرة الكبيرة اللي بيتمتع بيها مطعم سبكترا "spectra" إلا إن تجاربى معاه دايماً مش ناجحة.

    لكن قررت إني أعيد التجربة تاني وأروح فرع سبكترا اللي على الكورنيش أمام فندق كونراد أو "سبكترا الشجرة" كما هو متداول لما سمعت ناس كتيرة بتتكلم عليه على أمل إنه يكون أفضل لكن غالباً هتكون آخر مرة أروحه فيها.

    أول ما دخلت عجبنى الموقع والديكور سواء داخل أو خارج المطعم

    وخصوصاً المنظر الخارجي للمطعم اللي بيطل على النيل مباشرة، قعدت وطلبت جريلد تشكين بالمشروم وكان الطبق عن قطعتين من الدجاج المشوي مع المشروم والخضار والرز، الطبق كبير جداً ويشبع لكن الطعم للأسف كان سيئ جداً الفراخ مش متبلة كويسة ولا مشوية حلو حسيت إنها فراخ مسلوقة وحطها على الجريل شوية وخلاص وطبعاً مكمتلش الأكل.

    تقيمي الكلي: 2/5

    _بالرغم من الشهرة الكبيرة اللي بيتمتع بيها مطعم سبكترا "spectra" إلا إن تجاربى معاه دايماً مش ناجحة. لكن قررت إني أعيد التجربة تاني وأروح فرع سبكترا اللي على الكورنيش أمام فندق كونراد أو "سبكترا الشجرة" كما هو متداول لما سمعت ناس كتيرة بتتكلم عليه على أمل إنه يكون أفضل لكن غالباً هتكون آخر مرة أروحه فيها. أول ما دخلت عجبنى الموقع والديكور سواء داخل أو خارج المطعم وخصوصاً المنظر الخارجي للمطعم اللي بيطل على النيل مباشرة، قعدت وطلبت جريلد تشكين بالمشروم وكان الطبق عن قطعتين من الدجاج المشوي مع المشروم والخضار والرز، الطبق كبير جداً ويشبع لكن الطعم للأسف كان سيئ جداً الفراخ مش متبلة كويسة ولا مشوية حلو حسيت إنها فراخ مسلوقة وحطها على الجريل شوية وخلاص وطبعاً مكمتلش الأكل. تقيمي الكلي: 2/5

    سبكترا

    • Rondoz3
      Rondoz Roca قبل 4 أعوام

      المكان علي النيل دي فحد ذاتها توحيلك انها حاجه فاخمه جدا بس للأسف مكنش كده
      اولا المكان مش نضيف في عناكب وخيوط عنكبوت جمبك علي الطرابزين الخشب
      في قطط فالمكان
      الحمام متبهدل مش نضيف
      ثانيا : الاكل معجبنيش (لازانيا قطعه واحده تعتبر مفهاش فراخ فاضيه بتاكل مكرونه بالصوص) ب 40 جينيه
      قطعة سمك وسوتيه (84 جينيه) والطبق اطرافه مش نضيفه
      قطعتين ستيك ومكرونه (84جينيه)
      الخدمه والضريبه (60 جينيه)

هل جربت هذا المكان؟

أكتب نصيحة
حمّل تطبيقات جيران على هاتفك المتنقل الان!