ماجستي

ماجستي 1 شارع 270 - امام ألبان المالكي, القاهرة المعادي
4 19
(نصيحتان )
17 يعجبهم
المعلومات الأساسية
الفئة إفطار ، بيتزا ، معجنات
المنطقة المعادي
العنوان 1 شارع 270 - امام ألبان المالكي
رقم الهاتف ...19915 شاهد الرقم +20 19915
ساعات العمل
مغلق الان
فاتح الان
الاحد : من 09:30 صباحاً إلى 03:00 صباحاً
الاثنين : من 09:30 صباحاً إلى 03:00 صباحاً
الثلاثاء : من 09:30 صباحاً إلى 03:00 صباحاً
الاربعاء : من 09:30 صباحاً إلى 03:00 صباحاً
الخميس : من 09:30 صباحاً إلى 03:00 صباحاً
الجمعة : من 09:30 صباحاً إلى 03:00 صباحاً
السبت : من 09:30 صباحاً إلى 03:00 صباحاً
0

نصائح الناس اللي جرّبوا ماجستي

إحكيلنا إذا جربته
  •   (جيد جداً)
    قبل 4 أعوام

    مالاماكن الي بحبها و باكل منها كتير خدمته سريعة و اكله حلو اوي و مشبع جدامكرونة بالفرن ماجستي بالجبنة كمية كبيرة جدا و فراخ مشوية صدور مع ماشروم الاسعار بين ٣٠و٤٠ جنيهو البيتزا و الفطير عنده حلوين اوي خصوصا شوكولاتة بالفاكهة و فطيرة السكر و الحجم كبييير ومشبع والعيلة كلها بتحلي منه

    مالاماكن الي بحبها و باكل منها كتير خدمته سريعة و اكله حلو اوي و مشبع جدامكرونة بالفرن ماجستي بالجبنة كمية كبيرة جدا و فراخ مشوية صدور مع ماشروم الاسعار بين ٣٠و٤٠ جنيهو البيتزا و الفطير عنده حلوين اوي خصوصا شوكولاتة بالفاكهة و فطيرة السكر و الحجم كبييير ومشبع والعيلة كلها بتحلي منه

    ماجستي

  •   (جيد جداً)
    قبل 4 أعوام

    فطائر ماجستي من الأسماء ال بنسمعها كتير جدا وفي كذا مطعم في القاهرة اسمه ماجستي لكن ماجستي الأصلي ال بتكلم عليه هو الموجود في المعادي وهو بدأ يستخدم لوجو تاني عن الباقيين علشان يميز نفسه ..

    هو عبارة عن مكان صغير كدة والقعدة عنده مش حلوة أوي فأحسن حاجة انك تطلبه دلفري أو تاخده تيك واي.. منيو ماجستي مليان تقريبا في كل حاجة من أول الفطائر الحادقة والحلوة لحد البيتزا وأطباق الباستا وكل أنواع السندوتشات تقريبا وحتى عامل قائمة بردو للأطباق الرئيسية زي المكس جريل والفراخ المشوية وأطباق الفنة... قائمة كبيرة جدا ودا شئ كويس مش وحش بس ماجستي مش مميز غير في الفطائر والبيتزا بس وبالذات الفطائر علشان كدة مانصحكش تجرب اي حاجة تانية من باقي المنيو .. نيجي بقى للفطائر المميزة الموجودة في ماجستي وهما نوعين مش معنى كدة أن باقي قائمة الفطائر وحشة لكن أما بقول أكتر الأنواع المشهور بيها ماجستي زي فطيرة السجق وفطيرة الجبن الكيري فطيرة السجق بتكون عبارة عن سجق بلدي وخضار (فلفل -طماطم ) وزيتون وجبنة موتزاريلا ودي في منها 4 أحجام هي وكل أنواع الفطائر التانية بتبدأ من الحجم الصغير - الوسط - الاارج أو الحجم العائلي والأسعار متفاوتة طبعا على حسب كل نوع ولكن تقدر تقول أن متوسط الأسعار بيبدأ من 20 جنيه للحجم الصغير و 30 جنيه للحجم المتوسط و 50 للارج والأحجام العائلية في أنواع منها بتوصل ل 90 جنيه ودا زي فطيرة "ماجستي " ودي بتكون عبارة عن مشكل لحوم مع الخضار وأكتر من نوع جبنة زي الموتزاريلا والجبن الرومي ودي كمان من الحاجات المميزة عند ماجستي نرجع تاني لفطيرة الجينة الكيري ال انا قولت عليها في الأول من الحاجات المشهور بيها ماجستي هي اسمها فطيرة الجبنة الكيري اه بس اصلا فيها أكتر من نوع جبنة غير الكيري زي الموتزاريلا والجبنة الرومي ومعاها الفلفل والزيتون طبعا..

    ندخل بقى على قائمة الفطائر الحلوة ومقدرش اقلك على حاجة مميزة بصراحة لأن كلهم حلووين وغير تقلديين خالص وكل واحد هيلاقي الحاجة ال بيحبها أو ال بتتماشى مع ذوقه فالبيحب الفاكهة هيلاقي تشكيلة كبيرة للفطائر فيها فاكهة وال بيحب الشوكلاتة هيلاقي فطيرة ببودنج الشوكلاتة مع العسل والموز لكن مانصحكش بيها لأنها تقيلة اوي بردو ومسكرة زيادة عن اللزوم غير كدة كل الأنواع كلها عبارة عن خليط بين المكسرات وجوز الهند أو الكاسترد أو القشطة وأخف نوع في الفاطئر الحلوة هي ال عليها قرفة وسكر بس بسيطة جدا وحلوة اوي وهتعجب الناس ال بتحب ريحةا القرفة ..

    الفطائر الحلوة بتبجي في 3 أحجام بس صغير . وسط وكبير أغلى نوع في الفطائر الحلوة بيوصل ل 70 جنيه للحجم الكبير ودي فطيرة الفستق وبتكون عبارة عن خليط من الكيوي والكرز ومعاهم الكاسترد والسكر وكمية من الفستق والبندق ودي بردو من الحاجات ال لازم تجربها في زيارتك الجاية لماجستي!

    فطائر ماجستي من الأسماء ال بنسمعها كتير جدا وفي كذا مطعم في القاهرة اسمه ماجستي لكن ماجستي الأصلي ال بتكلم عليه هو الموجود في المعادي وهو بدأ يستخدم لوجو تاني عن الباقيين علشان يميز نفسه .. هو عبارة عن مكان صغير كدة والقعدة عنده مش حلوة أوي فأحسن حاجة انك تطلبه دلفري أو تاخده تيك واي.. منيو ماجستي مليان تقريبا في كل حاجة من أول الفطائر الحادقة والحلوة لحد البيتزا وأطباق الباستا وكل أنواع السندوتشات تقريبا وحتى عامل قائمة بردو للأطباق الرئيسية زي المكس جريل والفراخ المشوية وأطباق الفنة... قائمة كبيرة جدا ودا شئ كويس مش وحش بس ماجستي مش مميز غير في الفطائر والبيتزا بس وبالذات الفطائر علشان كدة مانصحكش تجرب اي حاجة تانية من باقي المنيو .. نيجي بقى للفطائر المميزة الموجودة في ماجستي وهما نوعين مش معنى كدة أن باقي قائمة الفطائر وحشة لكن أما بقول أكتر الأنواع المشهور بيها ماجستي زي فطيرة السجق وفطيرة الجبن الكيري فطيرة السجق بتكون عبارة عن سجق بلدي وخضار (فلفل -طماطم ) وزيتون وجبنة موتزاريلا ودي في منها 4 أحجام هي وكل أنواع الفطائر التانية بتبدأ من الحجم الصغير - الوسط - الاارج أو الحجم العائلي والأسعار متفاوتة طبعا على حسب كل نوع ولكن تقدر تقول أن متوسط الأسعار بيبدأ من 20 جنيه للحجم الصغير و 30 جنيه للحجم المتوسط و 50 للارج والأحجام العائلية في أنواع منها بتوصل ل 90 جنيه ودا زي فطيرة "ماجستي " ودي بتكون عبارة عن مشكل لحوم مع الخضار وأكتر من نوع جبنة زي الموتزاريلا والجبن الرومي ودي كمان من الحاجات المميزة عند ماجستي نرجع تاني لفطيرة الجينة الكيري ال انا قولت عليها في الأول من الحاجات المشهور بيها ماجستي هي اسمها فطيرة الجبنة الكيري اه بس اصلا فيها أكتر من نوع جبنة غير الكيري زي الموتزاريلا والجبنة الرومي ومعاها الفلفل والزيتون طبعا.. ندخل بقى على قائمة الفطائر الحلوة ومقدرش اقلك على حاجة مميزة بصراحة لأن كلهم حلووين وغير تقلديين خالص وكل واحد هيلاقي الحاجة ال بيحبها أو ال بتتماشى مع ذوقه فالبيحب الفاكهة هيلاقي تشكيلة كبيرة للفطائر فيها فاكهة وال بيحب الشوكلاتة هيلاقي فطيرة ببودنج الشوكلاتة مع العسل والموز لكن مانصحكش بيها لأنها تقيلة اوي بردو ومسكرة زيادة عن اللزوم غير كدة كل الأنواع كلها عبارة عن خليط بين المكسرات وجوز الهند أو الكاسترد أو القشطة وأخف نوع في الفاطئر الحلوة هي ال عليها قرفة وسكر بس بسيطة جدا وحلوة اوي وهتعجب الناس ال بتحب ريحةا القرفة .. الفطائر الحلوة بتبجي في 3 أحجام بس صغير . وسط وكبير أغلى نوع في الفطائر الحلوة بيوصل ل 70 جنيه للحجم الكبير ودي فطيرة الفستق وبتكون عبارة عن خليط من الكيوي والكرز ومعاهم الكاسترد والسكر وكمية من الفستق والبندق ودي بردو من الحاجات ال لازم تجربها في زيارتك الجاية لماجستي!

    ماجستي

هل جربت هذا المكان؟

أكتب نصيحة
حمّل تطبيقات جيران على هاتفك المتنقل الان!