مطعم ميرميد

مطعم ميرميد 77 ش 9, القاهرة المعادي
5 244 (نصيحتان)
242 يعجبهم
المعلومات الأساسية
الفئة إيطالي
المنطقة المعادي
العنوان 77 ش 9
رقم الهاتف 83964... شاهد الرقم

نصائح الناس اللي جرّبوا مطعم ميرميد

إحكيلنا إذا جربته
  •   (فوق الخيال)
    قبل عامين

    فيه مثل بيقول: "الحلو دايمًا ما بيكملش" ، لو أنت شخص محب للكلاسكيات والأماكن ذات الطراز القديم، يبقي أنت مكانك هنا في مطعم ميرميد، المطعم الإيطالي الأفضل علي الإطلاق، بدون مبالغة من افشخ المطاعم اللي هتدخلها في حياتك.

    نيجي بقي للمهم، ليه الحلو ما بيكملش، زي ما كلمتكم عن المطعم وديكوراتة اللي بتاخدك وبتسافر بيك للماضي، هكلمكم عن الأكل، يخربيت النكهات اللي في الأكل، حاجة مش طبيعية فعلا، لدرجة اني فكرت في مرة اسالهم عن سر الخلطات اللي بيحطوها في الأكل، هتستمتع بالطعم لأبعد صورة ممكنة، ومش هرشحلك اكلة بيعنها لاني مجربتش كل المنيو لكن اللي اقدر اقولهولك واللي انا كمان بعمله، ادخل المطعم، اقعد، امسك المنيو، افتحه، غمض عينك، واختار بشكل عشوائي، شوف اللي انت اخترته، ابتسم واطلب ال Order وساعتها بس بدأت مغامرتك بالاستمتاع، ليه بقي الحلو ما بيكملش، لأن رغم من كل ده وبالاضافة كمان إن وقت الorder اقل من نص ساعة، الا إن اسعاره غالية فشخ وهنا تنطبق نظرية الحلو ما بيكملش.

    المطعم ده له طقوس خاصة، يعني ما يترحش في أي وقت كده، لازم تحضر نفسك كويس، لانك هتبقي علي وشك تاكل افشخ واطعم اكل في حياتك، وعلي فكرة المكان مناسب لأي مناسبة شخصية.

    حصل موقف حلو مع صديقة لازم يتقال، كانت في المطعم ولما خلصت وانبهرت واستمتعت وهي خارجة قدمولها ورد، طبعا فرحت جدا وقررت إن ده مطعمها المفضل.

    فيه مثل بيقول: "الحلو دايمًا ما بيكملش" ، لو أنت شخص محب للكلاسكيات والأماكن ذات الطراز القديم، يبقي أنت مكانك هنا في مطعم ميرميد، المطعم الإيطالي الأفضل علي الإطلاق، بدون مبالغة من افشخ المطاعم اللي هتدخلها في حياتك. نيجي بقي للمهم، ليه الحلو ما بيكملش، زي ما كلمتكم عن المطعم وديكوراتة اللي بتاخدك وبتسافر بيك للماضي، هكلمكم عن الأكل، يخربيت النكهات اللي في الأكل، حاجة مش طبيعية فعلا، لدرجة اني فكرت في مرة اسالهم عن سر الخلطات اللي بيحطوها في الأكل، هتستمتع بالطعم لأبعد صورة ممكنة، ومش هرشحلك اكلة بيعنها لاني مجربتش كل المنيو لكن اللي اقدر اقولهولك واللي انا كمان بعمله، ادخل المطعم، اقعد، امسك المنيو، افتحه، غمض عينك، واختار بشكل عشوائي، شوف اللي انت اخترته، ابتسم واطلب ال Order وساعتها بس بدأت مغامرتك بالاستمتاع، ليه بقي الحلو ما بيكملش، لأن رغم من كل ده وبالاضافة كمان إن وقت الorder اقل من نص ساعة، الا إن اسعاره غالية فشخ وهنا تنطبق نظرية الحلو ما بيكملش. المطعم ده له طقوس خاصة، يعني ما يترحش في أي وقت كده، لازم تحضر نفسك كويس، لانك هتبقي علي وشك تاكل افشخ واطعم اكل في حياتك، وعلي فكرة المكان مناسب لأي مناسبة شخصية. حصل موقف حلو مع صديقة لازم يتقال، كانت في المطعم ولما خلصت وانبهرت واستمتعت وهي خارجة قدمولها ورد، طبعا فرحت جدا وقررت إن ده مطعمها المفضل.

    مطعم ميرميد

  •   (فوق الخيال)
    قبل عامين

    Mermaid أفضل مطعم علي الإطلاق:

    ديكوراته القديمة البسيطة تجعله مميزاً عن غيره من باقي المطاعم خصوصاً وإنه محتفظ بنفس ديكوراته من أكتر من ٢٠ سنة، مش بس ديكوراته اللي بتميزه لأ كمان طعم الأكل، والجو العام للمكان، والخدمة المميزة. عشان كده بتبقي أمتع لحظات حياتي لما بروح آكل فى ميرميد.

    ليه ميرميد من أفضل المطاعم:

    المكان: mermaid _ شارع ٩، المعادي.

    الوصف: مطعم إيطالي

    الطلب: "تشيكين استراجانوف" ب61 جنيه"، عبارة عن قطع من الفراخ مع المشروم وصوص الكريمة وبيتقدم معاها الرز كطبق جانبي وممكن تبدله ببطاطس لو عايز. "وسطلة السيزر"ب36 جنيه" عبارة عن خس وقطع الخبز المحمص وجبن شيدر وصوص السيزر".

    الجودة:

    الطعم: ممتاز، الأكل غني بالنكهات.

    طريقة التقديم: طبق كبير، مُزين بطريقة جيدة.

    الرائحة: جيدة جداً.

    وقت التحضير: جيد جداً حوالي ٢٠ دقيقة.

    الخدمة: ممتازة.

    أسوأ حاجة: السعر غالي شوية بس الأكل يستاهل.

    أحسن حاجة: الطعم، وجو المكان.

    التقييم الكلي: 4.5/5

    الملاحظات: من أقدم مطاعم المعادي، ولازال يحتفظ بنفس ديكوراته القديمة البسيطة.

    Mermaid أفضل مطعم علي الإطلاق: ديكوراته القديمة البسيطة تجعله مميزاً عن غيره من باقي المطاعم خصوصاً وإنه محتفظ بنفس ديكوراته من أكتر من ٢٠ سنة، مش بس ديكوراته اللي بتميزه لأ كمان طعم الأكل، والجو العام للمكان، والخدمة المميزة. عشان كده بتبقي أمتع لحظات حياتي لما بروح آكل فى ميرميد. ليه ميرميد من أفضل المطاعم: المكان: mermaid _ شارع ٩، المعادي. الوصف: مطعم إيطالي الطلب: "تشيكين استراجانوف" ب61 جنيه"، عبارة عن قطع من الفراخ مع المشروم وصوص الكريمة وبيتقدم معاها الرز كطبق جانبي وممكن تبدله ببطاطس لو عايز. "وسطلة السيزر"ب36 جنيه" عبارة عن خس وقطع الخبز المحمص وجبن شيدر وصوص السيزر". الجودة: الطعم: ممتاز، الأكل غني بالنكهات. طريقة التقديم: طبق كبير، مُزين بطريقة جيدة. الرائحة: جيدة جداً. وقت التحضير: جيد جداً حوالي ٢٠ دقيقة. الخدمة: ممتازة. أسوأ حاجة: السعر غالي شوية بس الأكل يستاهل. أحسن حاجة: الطعم، وجو المكان. التقييم الكلي: 4.5/5 الملاحظات: من أقدم مطاعم المعادي، ولازال يحتفظ بنفس ديكوراته القديمة البسيطة.

    مطعم ميرميد

هل جربت هذا المكان؟

أكتب نصيحة
حمّل تطبيقات جيران على هاتفك المتنقل الان!