فرايدايز

فرايدايز ش عمر بن الخطاب - الدور 4 - داخل ستارز سنتر - المرحلة الثانية, القاهرة مصر الجديدة
4 150 (نصيحة واحدة)
149 يعجبهم
المعلومات الأساسية
الفئة عالمي
المنطقة مصر الجديدة
العنوان ش عمر بن الخطاب - الدور 4 - داخل ستارز سنتر - المرحلة الثانية
رقم الهاتف 02627... شاهد الرقم
  • الخدمة:
    1. خدمة التوصيل
  • ميزات المكان:
    1. يقبل البطاقات الائتمانية

نصائح الناس اللي جرّبوا فرايدايز

إحكيلنا إذا جربته
  •   (جيد جداً)
    قبل عامين

    من الأماكن ال ميتزهقش منها وعلى الرغم من كتر مطاعم الأكل الأمريكي ال فتحت بعد فرايدايز بكتييرر هتلاقي نفسك بردو بتروح تاكل هناك على الأقل مرة كل شهر مثلا..من الأماكن الظريفة جدا المناسبة للخروج والتجمعات وخصوصا أعياد الميلاد.. الخدمة هناك مستواها كويس جدا وثابت والحلو أنه محافظ على دا من البدابة والحلو أن كل فترة بتروج بتلاقي تجديد في المنيو أطباق بتتشال وبتنزل أطباق مكانها ..

    من الأطباق ال طلبتها أخر مرة ومعجبتنيش خالص كانت "ديجون تشيكن" ودي عبارة عن صدور الدجاج متبلة بخردل الديجون ومقلية بطبقة من البقسماط والجبن البارميزان وبيتقدم معاها مكرونة بالوايت صوص والجبنة .. طبقة البقسماط كبيرة جدا وبتنفصل عن قطع الفراخ وأنت بتاكلها وبتعمل زحمة في الطبق جدا :D واي نعم هي اسمها ديجون بس دا ميمنعش ان يكون في طعم لنكهات تانية غير الديجون ثوم مثلا أو أعشاب لكن دا مكنش موجود فطعم الخردل لوحده مكنش حلو خالص والباستا ال بتتقدم معاه تقيلة جدا ودسمة والبطبق كله بشكل عام تقيل ومليان دهون! منصحش أي حد يجربوه...

    من الأطباق المميزة ال الكل بيستمتع بيها وهي طبق اسمه "سيزلنج تشيكن اند تشيز" ودا بيناسب كل الأذواق لأنه طبق مميز فعلا وغني بالنكهات بيتقدم في طبق زي اطباق الفاهيتا بينزل سخن جدا وبيكون عبارة عن قطعتين من صدور الدجاج المتبلة بالثوم والاعشاب وطبقة من الجبنة مع الصل والفلفل و بيتقدم معاه البطاطس المهروسة مع الجبنة التشيدر والطبق دا سعره 64 جنيه ..

    بالنسبة لطبق الحلو فأحلى حاجة ممكن تطلبها فرايدايز صانداي ودي عبارة عن ايس كريم الفانيلا مع الفادج السخن وصلصة الكراميل والمكسرات ودي أحسن حاجة ممكن تجربها من أطباق الحلو وسعرها 33 جنيه..

    من الأماكن ال ميتزهقش منها وعلى الرغم من كتر مطاعم الأكل الأمريكي ال فتحت بعد فرايدايز بكتييرر هتلاقي نفسك بردو بتروح تاكل هناك على الأقل مرة كل شهر مثلا..من الأماكن الظريفة جدا المناسبة للخروج والتجمعات وخصوصا أعياد الميلاد.. الخدمة هناك مستواها كويس جدا وثابت والحلو أنه محافظ على دا من البدابة والحلو أن كل فترة بتروج بتلاقي تجديد في المنيو أطباق بتتشال وبتنزل أطباق مكانها .. من الأطباق ال طلبتها أخر مرة ومعجبتنيش خالص كانت "ديجون تشيكن" ودي عبارة عن صدور الدجاج متبلة بخردل الديجون ومقلية بطبقة من البقسماط والجبن البارميزان وبيتقدم معاها مكرونة بالوايت صوص والجبنة .. طبقة البقسماط كبيرة جدا وبتنفصل عن قطع الفراخ وأنت بتاكلها وبتعمل زحمة في الطبق جدا :D واي نعم هي اسمها ديجون بس دا ميمنعش ان يكون في طعم لنكهات تانية غير الديجون ثوم مثلا أو أعشاب لكن دا مكنش موجود فطعم الخردل لوحده مكنش حلو خالص والباستا ال بتتقدم معاه تقيلة جدا ودسمة والبطبق كله بشكل عام تقيل ومليان دهون! منصحش أي حد يجربوه... من الأطباق المميزة ال الكل بيستمتع بيها وهي طبق اسمه "سيزلنج تشيكن اند تشيز" ودا بيناسب كل الأذواق لأنه طبق مميز فعلا وغني بالنكهات بيتقدم في طبق زي اطباق الفاهيتا بينزل سخن جدا وبيكون عبارة عن قطعتين من صدور الدجاج المتبلة بالثوم والاعشاب وطبقة من الجبنة مع الصل والفلفل و بيتقدم معاه البطاطس المهروسة مع الجبنة التشيدر والطبق دا سعره 64 جنيه .. بالنسبة لطبق الحلو فأحلى حاجة ممكن تطلبها فرايدايز صانداي ودي عبارة عن ايس كريم الفانيلا مع الفادج السخن وصلصة الكراميل والمكسرات ودي أحسن حاجة ممكن تجربها من أطباق الحلو وسعرها 33 جنيه..

    فرايدايز

هل جربت هذا المكان؟

أكتب نصيحة
حمّل تطبيقات جيران على هاتفك المتنقل الان!