شيف ماركت

شيف ماركت شارع عمر بن الخطاب - المرحلة 2 - الدور 4 - منطقة مطاعم موزاييك, القاهرة سيتي ستارز
4.5 218 (6 نصائح)
212 يعجبهم
المعلومات الأساسية
الفئة عالمي
المنطقة سيتي ستارز
العنوان شارع عمر بن الخطاب - المرحلة 2 - الدور 4 - منطقة مطاعم موزاييك
رقم الهاتف 02555... شاهد الرقم
  • مزايا عامة:
    1. مقاعد للأطفال
  • ميزات المكان:
    1. يناسب الاجتماعات
    2. وجبات نباتية

نصائح الناس اللي جرّبوا شيف ماركت

إحكيلنا إذا جربته
  •   (جيد جداً)
    قبل سنة واحدة

    خدمة جيدة وتصميم جيد

    خدمة جيدة وتصميم جيد

    شيف ماركت

  •   (فوق الخيال)
    قبل سنة واحدة

    Simply LOVE them!!

    The food, their hospitality, their decor .. Everything about them is great.

    Highly recommended!

    Simply LOVE them!! The food, their hospitality, their decor .. Everything about them is great. Highly recommended!

    شيف ماركت

  •   (جيد جداً)
    قبل عامين

    I can't believe I still have not written a review on Chef's Market! Went there on my last day in Cairo for lunch as we where shopping in City Stars mall and the decor looked so inviting so we went in and ordered.

    Our order included Seafood Payella, Beets Salad, Mango Juice, Chicken Resotto and Lemon yoghurt drink. It took them sometime to prepare and serve the dishes but the taste was amazing. The drinks where really good too and served creatively in jars.

    The top thing about this place is that you'll almost forget that you're in a mall..the seatup and decorations give a premuim feel way above usual foodcourt or in mall restuarants.

    Might visit again for the salads and drinks.

    I can't believe I still have not written a review on Chef's Market! Went there on my last day in Cairo for lunch as we where shopping in City Stars mall and the decor looked so inviting so we went in and ordered. Our order included Seafood Payella, Beets Salad, Mango Juice, Chicken Resotto and Lemon yoghurt drink. It took them sometime to prepare and serve the dishes but the taste was amazing. The drinks where really good too and served creatively in jars. The top thing about this place is that you'll almost forget that you're in a mall..the seatup and decorations give a premuim feel way above usual foodcourt or in mall restuarants. Might visit again for the salads and drinks.

    شيف ماركت

  •   (فوق الخيال)
    قبل عامين

    lovely place

    with my wife

    lovely place with my wife

    شيف ماركت

    • Mira50
      Mira N قبل عامين

      what dishes do u recommend?

  •   (فوق الخيال)
    قبل عامين

    It's beautiful restaurant at City stars Mall ever, Foods was perfect, service and decoration also.

    I love it more, everyone must try it.

    It's beautiful restaurant at City stars Mall ever, Foods was perfect, service and decoration also. I love it more, everyone must try it.

    شيف ماركت

  •   (جيد جداً)
    قبل عامين

    من أكتر الأماكن ال ممكن تروحها لما تكون زهقان من المطاعم ال بتروحها ومن الأكل التقليدي ال مفهوش تجديد..

    تشيفس ماركت من المطاعم ال فيها منيو مميز ومختلف بجد كل مرة بتروح فيها بتبقى عايز تيجي مرة تانية علشان تجرب حاجة مختلفة عن ال جربتها ..

    لو هنبدأ بطبق الشوربة فمش هتلاقي قائمة خاصة بالشوربة في المنيو لأنها بتكون من اختيار الشيف .. اخر مرة كان رحت فيها كان نوعين الشوربة الموجودة شوربة الطماطم وشوربة المنستروني ودي عبارة عن شوربة ايطالية خضار مع مكرونة ..

    طلبنا شوربة الطماطم كانت حلوة جدا بس مفهاش حاجة تميزها أوي عن باقي المطاعم ال بطلب منها شوربة طماطم بيتقدم جنبها طبق سلطة صغيرعبارة عن خس مع الطماطم الشيري ومتبلة بالأعشاب وزيت الزيتون كانت حلو وفريش اوي..

    قبل الأكل ما ينزل بيحط سلة خشب كدة فيها 3 أنواع خبز مع زبدة بالأعشاب العيش طازة أوي وطعمه حلو وفي نوع منهم ناشف وعليه زعتر ونوع مصنوع من القمح الكامل..

    بعد الشوربة طلبنا طبق واحد من المقبلات وكان عبارة عن قطع البسطرمة مع جبن الحلوم والزيتون طعمها حلو ونكهات كلها ماشية مع بعض أوي قطع البسطؤمة كبيرة مش متقطعة رفيع أوي ودا لأن البسطرمة بتتعمل عندهم مش جاهزة.

    بالنسبة للأطباق الرئيسة كل واحد طلب حاجة مختلقة أول طبق كان عبارة عن شرائح لحمة ضاني رفيعة فوق الرز وعليها مكسرات ونكهة القرفة من أحلى الأطباق الرئيسية ال ممكن تتطلبها .. كل حاجة في الطبق كانت مظبوطة من أول تسوبة اللحمة لطعم الأرز والمكسرات. وسعره 85 جنيه.

    تاني طبق كان عبارةن مكرونة مع كرات اللحم بالسجق وجبنة البارميزان كان كويس بردو بس مش في مستوى أول طبق .. كرات اللحم كانت ناشفة شوية والطبق مكنش سخن ..

    أخر حاجة طلبناها كنت من قائمة البيتزا كانت عبارة عن بيتزا الدجاج مع صلصة الباربيكو والكل أجمع في الاخر أن البيتزا هي أكتر حاجة حلوة في الأكل كله وفعلا كانت حلوة جدا وقطع الفراخ كانت juicy اوي والغجينة كانت حلوة جداا ..

    المكان في سيتس ستارز قعدته حلوة بيقدم شيشة كمان الخدمة كويسة بس في بطئ شوية في تحضير الأوردر وفي أطباق كانت بتيجي باردة لكن غير كدة تشيفس ماركت من الأماكن ال لااااازم تعملها زيارة في اقرب فرصة!

    من أكتر الأماكن ال ممكن تروحها لما تكون زهقان من المطاعم ال بتروحها ومن الأكل التقليدي ال مفهوش تجديد.. تشيفس ماركت من المطاعم ال فيها منيو مميز ومختلف بجد كل مرة بتروح فيها بتبقى عايز تيجي مرة تانية علشان تجرب حاجة مختلفة عن ال جربتها .. لو هنبدأ بطبق الشوربة فمش هتلاقي قائمة خاصة بالشوربة في المنيو لأنها بتكون من اختيار الشيف .. اخر مرة كان رحت فيها كان نوعين الشوربة الموجودة شوربة الطماطم وشوربة المنستروني ودي عبارة عن شوربة ايطالية خضار مع مكرونة .. طلبنا شوربة الطماطم كانت حلوة جدا بس مفهاش حاجة تميزها أوي عن باقي المطاعم ال بطلب منها شوربة طماطم بيتقدم جنبها طبق سلطة صغيرعبارة عن خس مع الطماطم الشيري ومتبلة بالأعشاب وزيت الزيتون كانت حلو وفريش اوي.. قبل الأكل ما ينزل بيحط سلة خشب كدة فيها 3 أنواع خبز مع زبدة بالأعشاب العيش طازة أوي وطعمه حلو وفي نوع منهم ناشف وعليه زعتر ونوع مصنوع من القمح الكامل.. بعد الشوربة طلبنا طبق واحد من المقبلات وكان عبارة عن قطع البسطرمة مع جبن الحلوم والزيتون طعمها حلو ونكهات كلها ماشية مع بعض أوي قطع البسطؤمة كبيرة مش متقطعة رفيع أوي ودا لأن البسطرمة بتتعمل عندهم مش جاهزة. بالنسبة للأطباق الرئيسة كل واحد طلب حاجة مختلقة أول طبق كان عبارة عن شرائح لحمة ضاني رفيعة فوق الرز وعليها مكسرات ونكهة القرفة من أحلى الأطباق الرئيسية ال ممكن تتطلبها .. كل حاجة في الطبق كانت مظبوطة من أول تسوبة اللحمة لطعم الأرز والمكسرات. وسعره 85 جنيه. تاني طبق كان عبارةن مكرونة مع كرات اللحم بالسجق وجبنة البارميزان كان كويس بردو بس مش في مستوى أول طبق .. كرات اللحم كانت ناشفة شوية والطبق مكنش سخن .. أخر حاجة طلبناها كنت من قائمة البيتزا كانت عبارة عن بيتزا الدجاج مع صلصة الباربيكو والكل أجمع في الاخر أن البيتزا هي أكتر حاجة حلوة في الأكل كله وفعلا كانت حلوة جدا وقطع الفراخ كانت juicy اوي والغجينة كانت حلوة جداا .. المكان في سيتس ستارز قعدته حلوة بيقدم شيشة كمان الخدمة كويسة بس في بطئ شوية في تحضير الأوردر وفي أطباق كانت بتيجي باردة لكن غير كدة تشيفس ماركت من الأماكن ال لااااازم تعملها زيارة في اقرب فرصة!

    شيف ماركت

هل جربت هذا المكان؟

أكتب نصيحة
حمّل تطبيقات جيران على هاتفك المتنقل الان!