Begum

Begum 34 Road 276 - New Maadi, Cairo Maadi
4 10 (one review)
9 hearted
Information
Category Indian
Region: Maadi
Address 34 Road 276 - New Maadi
Phone 00185... see No.
Opening hours
Closed now
Open now
Sunday: From  12:00 PM  To  11:00 PM
Monday: From  12:00 PM  To  11:00 PM
Tuesday: From  12:00 PM  To  11:00 PM
Wednesday: From  12:00 PM  To  11:00 PM
Thursday: From  12:00 PM  To  11:00 PM
Friday: From  12:00 PM  To  11:00 PM
Saturday: From  12:00 PM  To  11:00 PM

Reviews by people who tried Begum

Tell us if you tried it
  •   (Great)
    over 2 years ago

    المطبخ الهندي بأطباقه المختلفة ونكهاته الممزة وبهاراته من التجارب الغنية ال الناس أصبحت مُقبلة عليها بشكل كبير في الفترات الأخيرة ومش بس كدة الناس بقت تقدر تميز المكان ال بيقدم أكل هندي كويس ومين ال بيألف ..

    بيجم واحد من المطاعم الهندية البسيطة في مصر موجود في المعادي شارع 276 اضاءة هادية وديكور دافئ كله خشب بني لوحات ورسومات هندية ..

    المنيو متنوع وكبير في كل حاجة مقبلات , شوربات وأطباق اللحوم وسي فوود دا غير الحلويات الهندية الشهيرة و Gulabjaumn الحلوى الهندية الشهيرة زي الزلابية عندنا ومعاها شربات ..

    الأكل في بيجم كله حلو وكل طبق مختلف عن التاني وليه علامة مميزة .. نيجي لأكتر الحاجات ال ممكن تعجبك اوي عند بيجم وهي مكعبات الفراخ بالزبدة قطع فراخ كبيرة وطرية وعلى الرغم أنها بالزبدة بس بردو تحس أنها خفيفة ومش دسمة أوي هي بس حراقة شوية وأحسن حاجة ان تطلب معاه طبق رز بيلا بالخضار مع مكعبات الفراخ والرز سعره 28 جنيه وكدة مع قطع الفراخ ال 45 جنيه وخبز النان الهندي الشهير ودا سعره 9 جنيه وطعمه بيكون حلو أوي مع الصوص ال بيكون في الفراخ ..

    من الأطباق المُفضلة كمان للناس ال بتحب الفراخ طبق اسمه تشكن شاهي ودي عبارة عن فراخ معمولة بالزبادي والكاجو مع اللوز ودي بردو تكلها مع خبز النان أو لو عايز حاجة أخف يبقى أطلب معاها الرز الأبيض البسمتي ..

    بيجم من المطاعم الهندية ال تستحق التجربة ومش بس كدة دا أنت لازم تضمها في قائمة المطاعم اال لازم يتعملها زيارة لما تزهق من الأكل التقليدي وكمان مش هتدفع كتير ;)

    المطبخ الهندي بأطباقه المختلفة ونكهاته الممزة وبهاراته من التجارب الغنية ال الناس أصبحت مُقبلة عليها بشكل كبير في الفترات الأخيرة ومش بس كدة الناس بقت تقدر تميز المكان ال بيقدم أكل هندي كويس ومين ال بيألف .. بيجم واحد من المطاعم الهندية البسيطة في مصر موجود في المعادي شارع 276 اضاءة هادية وديكور دافئ كله خشب بني لوحات ورسومات هندية .. المنيو متنوع وكبير في كل حاجة مقبلات , شوربات وأطباق اللحوم وسي فوود دا غير الحلويات الهندية الشهيرة و Gulabjaumn الحلوى الهندية الشهيرة زي الزلابية عندنا ومعاها شربات .. الأكل في بيجم كله حلو وكل طبق مختلف عن التاني وليه علامة مميزة .. نيجي لأكتر الحاجات ال ممكن تعجبك اوي عند بيجم وهي مكعبات الفراخ بالزبدة قطع فراخ كبيرة وطرية وعلى الرغم أنها بالزبدة بس بردو تحس أنها خفيفة ومش دسمة أوي هي بس حراقة شوية وأحسن حاجة ان تطلب معاه طبق رز بيلا بالخضار مع مكعبات الفراخ والرز سعره 28 جنيه وكدة مع قطع الفراخ ال 45 جنيه وخبز النان الهندي الشهير ودا سعره 9 جنيه وطعمه بيكون حلو أوي مع الصوص ال بيكون في الفراخ .. من الأطباق المُفضلة كمان للناس ال بتحب الفراخ طبق اسمه تشكن شاهي ودي عبارة عن فراخ معمولة بالزبادي والكاجو مع اللوز ودي بردو تكلها مع خبز النان أو لو عايز حاجة أخف يبقى أطلب معاها الرز الأبيض البسمتي .. بيجم من المطاعم الهندية ال تستحق التجربة ومش بس كدة دا أنت لازم تضمها في قائمة المطاعم اال لازم يتعملها زيارة لما تزهق من الأكل التقليدي وكمان مش هتدفع كتير ;)

    Begum

Did you try this place?

Write a review