Balbaa Village For Bbq And Fish

Balbaa Village For Bbq And Fish Inside Downtown Mall - Ground Floor, Alexandria Alex. Cairo Desert Rd.
4 164 (4 reviews)
160 hearted
Information
Category Oriental
Region: Alex. Cairo Desert Rd.
Address Inside Downtown Mall - Ground Floor
Phone 20130... see No.

Reviews by people who tried Balbaa Village For Bbq And Fish

Tell us if you tried it
  •   (Great)
    10 months ago

    حلوه بس الحاجه غاليه جدااا ونظيف

    حلوه بس الحاجه غاليه جدااا ونظيف

    Balbaa Village For Bbq And Fish

  •   (Great)
    over 2 years ago

    مجربتش عنده الاسماك بس المشويات والسلطات والطواجن (خصوصا الرز المعمر) بتاعته ممتازة.. مكان هايل لتجمع عائلي والخدمة كويسة جدا. القعدة في الدور اللي فوق حلوة اوي متقعدش تحت عشان مطبخ ودوشة.

    مجربتش عنده الاسماك بس المشويات والسلطات والطواجن (خصوصا الرز المعمر) بتاعته ممتازة.. مكان هايل لتجمع عائلي والخدمة كويسة جدا. القعدة في الدور اللي فوق حلوة اوي متقعدش تحت عشان مطبخ ودوشة.

    Balbaa Village For Bbq And Fish

  •   (Great)
    over 2 years ago

    Excllent service,best neefa in town

    Excllent service,best neefa in town

    Balbaa Village For Bbq And Fish

    • Mira50
      Mira N over 2 years ago

      what's a neefa?

  •   (Great)
    over 2 years ago

    مينفعش تكون في اسكندرية في الصيف أو حتى في الشتا من غير ما تاكل في قرية بلبع ودي حاجة أساسية من ضمن برامج كل ال بيزور اسكندرية حتى لو هتزور اسكندرية لأول مرة وبمجرد أنك تسأل على أحسن مطعم ممكن تاكل فيه هتلاقي الكل بيدلك على قرية بلبع للاسماك والمشويات.

    الحلو أن بلبع مركز جدا على جودة كل حاجة عنده سواء كانت الأسماك أو المشويات مفيش حاجة بتيجي على حساب حاجة تانية يعني لو هتاكل سمك هتاكله حلو أوي ومظبوط كانه مطعم سمك بس ولو هتاكل مشويات وأكل شرقي هتاكله صح ومظبوط أوي بردو كأنه متخصص مشويات بس.

    لو بدأنا نتكلم عن المشويات في بلبلع فمش هينفع نمسك حاجة حاجة ونقول ايه الحلو وايه الوحش لأن كل حاجة ممكن تطلبها من المشويات طعمها حلو جدا ومميز سواء كان الكباب أو الكفتة أو الفراخ المشوية كلها حاجة معمولة مظيوط وطعمها حلو أوي يمكن تكون أسعار المشويات غالية شوية لكن تستاهل طبعا العيش عند طازة علطول وسخن لأنه بيتخبز عنده والسلطات العادية ال كلنا عارفينها ال بتتقدم مع المشويات طعمها كمان حلو أوي وكله طازة بطازة ..

    من الحاجات الجانبية ال لازم تطلبها لو أنت قررت أنك تاكل مشويات فهتكون طاجن الرز المعمر ودي من الحاجات المشهور بيها أوي هو والحمام المحشي والورق عنب طبعا دا غير الممبار المقلي .. دا كدة ال أنصحك تطلبه لو قررت تاكل مشويات طبها فيه قائمة طويلة مليانة حاجات تانية زي الفتة والكوارع والموزة وطواجن تانية كتير لكن مينفعش تضيع فرصة أنك تجرب المشاوي بالذات لو دي أول مرة تروح..

    في زيارتك التانية لقرية بلبع هتتجه للأسماك بقى طبعا السمك كله طازة هتختار النوع ال أنت عايزه أنصحك بسمك موسى طبعا ووهتختار طريقة التسوبة ال بتحبها هو هيشرحلك كل طريقة سواء كان مشوي أو بالزيت والليمون أو لو كاليماري سواء طاجن أو مقلية . لازم تجرب شوربة السي فوود طبعا قبل الأكل مما يوصل مع السلطات و أي طبق جانبي من الرز ومش محتاج تطلب حاجة أكتر من كدة..

    الأكل بيجي بسرعة أوي والخدمة ممتازة فعلا من كل حاجة والمكان جميل جدا ومناسب أوي للتجمعات العائلية.. ممكن يكون بس مستوى الخدمة بيتأثر شوية في الصيف علشان الزحمة والضغط بيكون كبير أوي عليه هتلاحظ اختلاف في الشتا المكان بيكون هادي أكتر والخدمة ممتازة أوي سواء في الفرع الموجود في سيدي بشر أو مكانه التاني الموجود في داون تاون مول بالتحديد في الدور الأرضي..

    قرية بلبلع في جدولك أكيد في زيارتك الجاية لأسكندرية!

    مينفعش تكون في اسكندرية في الصيف أو حتى في الشتا من غير ما تاكل في قرية بلبع ودي حاجة أساسية من ضمن برامج كل ال بيزور اسكندرية حتى لو هتزور اسكندرية لأول مرة وبمجرد أنك تسأل على أحسن مطعم ممكن تاكل فيه هتلاقي الكل بيدلك على قرية بلبع للاسماك والمشويات. الحلو أن بلبع مركز جدا على جودة كل حاجة عنده سواء كانت الأسماك أو المشويات مفيش حاجة بتيجي على حساب حاجة تانية يعني لو هتاكل سمك هتاكله حلو أوي ومظبوط كانه مطعم سمك بس ولو هتاكل مشويات وأكل شرقي هتاكله صح ومظبوط أوي بردو كأنه متخصص مشويات بس. لو بدأنا نتكلم عن المشويات في بلبلع فمش هينفع نمسك حاجة حاجة ونقول ايه الحلو وايه الوحش لأن كل حاجة ممكن تطلبها من المشويات طعمها حلو جدا ومميز سواء كان الكباب أو الكفتة أو الفراخ المشوية كلها حاجة معمولة مظيوط وطعمها حلو أوي يمكن تكون أسعار المشويات غالية شوية لكن تستاهل طبعا العيش عند طازة علطول وسخن لأنه بيتخبز عنده والسلطات العادية ال كلنا عارفينها ال بتتقدم مع المشويات طعمها كمان حلو أوي وكله طازة بطازة .. من الحاجات الجانبية ال لازم تطلبها لو أنت قررت أنك تاكل مشويات فهتكون طاجن الرز المعمر ودي من الحاجات المشهور بيها أوي هو والحمام المحشي والورق عنب طبعا دا غير الممبار المقلي .. دا كدة ال أنصحك تطلبه لو قررت تاكل مشويات طبها فيه قائمة طويلة مليانة حاجات تانية زي الفتة والكوارع والموزة وطواجن تانية كتير لكن مينفعش تضيع فرصة أنك تجرب المشاوي بالذات لو دي أول مرة تروح.. في زيارتك التانية لقرية بلبع هتتجه للأسماك بقى طبعا السمك كله طازة هتختار النوع ال أنت عايزه أنصحك بسمك موسى طبعا ووهتختار طريقة التسوبة ال بتحبها هو هيشرحلك كل طريقة سواء كان مشوي أو بالزيت والليمون أو لو كاليماري سواء طاجن أو مقلية . لازم تجرب شوربة السي فوود طبعا قبل الأكل مما يوصل مع السلطات و أي طبق جانبي من الرز ومش محتاج تطلب حاجة أكتر من كدة.. الأكل بيجي بسرعة أوي والخدمة ممتازة فعلا من كل حاجة والمكان جميل جدا ومناسب أوي للتجمعات العائلية.. ممكن يكون بس مستوى الخدمة بيتأثر شوية في الصيف علشان الزحمة والضغط بيكون كبير أوي عليه هتلاحظ اختلاف في الشتا المكان بيكون هادي أكتر والخدمة ممتازة أوي سواء في الفرع الموجود في سيدي بشر أو مكانه التاني الموجود في داون تاون مول بالتحديد في الدور الأرضي.. قرية بلبلع في جدولك أكيد في زيارتك الجاية لأسكندرية!

    Balbaa Village For Bbq And Fish

Did you try this place?

Write a review