Al Dayaa

Al Dayaa Mariage mini mall, Alexandria Alex. Cairo Desert Rd.
3 13 (one review)
12 hearted
Information
Category Local Food
Region: Alex. Cairo Desert Rd.
Address Mariage mini mall
Phone 02016... see No.

Reviews by people who tried Al Dayaa

Tell us if you tried it
  •   (Average)
    over 2 years ago

    خلينا نتفق ان تقييم اي مكان بيختلف في رمضان عن الايام العادية انا شخصيا مبفضلش اوي اني افطر برة. فتقييمي للضيعة بالنسبة لاننا في رمضان هقول انه جيد. الضيعة بيعمل set menu في رمضان كلنا تقريبا اختارنا نفس المنيو اللي هي فتة الشاورما مع ال appetizers. انا جربت فتة الشاورما في كذا مكان بالنسبالي الريف الدمشقي احلاهم ويجي بعده على طول الضيعة. هي كانت مختلفة شوية بس مخدومة وعليها توابل مختلفة. ال appetizers مش احسن حاجة في الدنيا بس شغالة احسنهم بالنسبالي الفتوش والبطاطا الحارة.

    الحاجات اللي عجبتني: ديكور المكان لطيف جدااا انا بحب الديكور العربي اوي وال outoor بتاعه لطيف اوي برده بس يعتبر دوشة عشان على الطريق، الكوبايات الملونة لطيفة جدا، ذوق المكان في المزيكا ودرجة النضافة، ترتبيهم في نزول الأكل على الترابيزات. معظم المطاعم تقريبا بيرمولك كل حاجة مرة واحدة. الضيعة نزلو الاول المشروب، بعدين الشوربة (كريمة فراخ مكانتش حلوة اوي)، ال appetizers، ال main dish وبعدين في الأخر حلويات شرقية واللي بالمناسبة كتير من المطاعم مش بتهتم بيها في رمضان لكن في الضيعة كانت حلوة اوي.

    فيه kids area

    الحاجات اللي معجبتنيش: ان كل ال staff تقريبا مش friendly خالص، الأكل ممكن يكون أحسن من كدة بس يمكن الحاجتين يكونو احسن في ايام غير رمضان.

    خلينا نتفق ان تقييم اي مكان بيختلف في رمضان عن الايام العادية انا شخصيا مبفضلش اوي اني افطر برة. فتقييمي للضيعة بالنسبة لاننا في رمضان هقول انه جيد. الضيعة بيعمل set menu في رمضان كلنا تقريبا اختارنا نفس المنيو اللي هي فتة الشاورما مع ال appetizers. انا جربت فتة الشاورما في كذا مكان بالنسبالي الريف الدمشقي احلاهم ويجي بعده على طول الضيعة. هي كانت مختلفة شوية بس مخدومة وعليها توابل مختلفة. ال appetizers مش احسن حاجة في الدنيا بس شغالة احسنهم بالنسبالي الفتوش والبطاطا الحارة. الحاجات اللي عجبتني: ديكور المكان لطيف جدااا انا بحب الديكور العربي اوي وال outoor بتاعه لطيف اوي برده بس يعتبر دوشة عشان على الطريق، الكوبايات الملونة لطيفة جدا، ذوق المكان في المزيكا ودرجة النضافة، ترتبيهم في نزول الأكل على الترابيزات. معظم المطاعم تقريبا بيرمولك كل حاجة مرة واحدة. الضيعة نزلو الاول المشروب، بعدين الشوربة (كريمة فراخ مكانتش حلوة اوي)، ال appetizers، ال main dish وبعدين في الأخر حلويات شرقية واللي بالمناسبة كتير من المطاعم مش بتهتم بيها في رمضان لكن في الضيعة كانت حلوة اوي. فيه kids area الحاجات اللي معجبتنيش: ان كل ال staff تقريبا مش friendly خالص، الأكل ممكن يكون أحسن من كدة بس يمكن الحاجتين يكونو احسن في ايام غير رمضان.

    Al Dayaa

Did you try this place?

Write a review