Abu Mazen Al Souri Al Asli Shawerma

Abu Mazen Al Souri Al Asli Shawerma 16 Mostafa El Nahhas St - Beside Ahli United Bank, Cairo Nasr City
3.5 226 (4 reviews)
222 hearted
Information
Category Shawarma
Region: Nasr City
Address 16 Mostafa El Nahhas St - Beside Ahli United Bank
Phone 29303... see No.
  • Service Type:
    1. Delivery

Reviews by people who tried Abu Mazen Al Souri Al Asli Shawerma

Tell us if you tried it
  •   (Out of this world)
    a year ago

    like the place so much

    like the place so much

    Abu Mazen Al Souri Al Asli Shawerma

    • Mira51
      Mira N a year ago

      what's special about it?

  •   (Bad)
    a year ago

    ايو مازن كان من افضل الأماكن المشهورة بالشاورمة السورى و الاكل السوري و فعلا كان مميز من ناحية المذاق و النظافة .

    لكن مستواها بدأ ينزل جامد و ناس كتير متفقة على ده .

    مستوى الخدمة و النظافة خاصة حصل قلق على جودة و صحة الأطعمة فيه .

    كمان الطعم مبقاش زي الأول خصوصا مع ظهور أماكن كتيرة متخصصة في نفس الأكلات و أفضل منه بمراحل .

    عن نفسي مش بقيت أحبه و بطلت أطلبه .

    ايو مازن كان من افضل الأماكن المشهورة بالشاورمة السورى و الاكل السوري و فعلا كان مميز من ناحية المذاق و النظافة . لكن مستواها بدأ ينزل جامد و ناس كتير متفقة على ده . مستوى الخدمة و النظافة خاصة حصل قلق على جودة و صحة الأطعمة فيه . كمان الطعم مبقاش زي الأول خصوصا مع ظهور أماكن كتيرة متخصصة في نفس الأكلات و أفضل منه بمراحل . عن نفسي مش بقيت أحبه و بطلت أطلبه .

    Abu Mazen Al Souri Al Asli Shawerma

  •   (Bad)
    over 2 years ago

    تجربتي مع أبو مازن السوري الأصلي كما يدّعي ماكانتش على المستوى المطلوب ، أنا بالنسبالي رايحة مطاعم سورية كتيرة جدا جدا في القاهرة ، أبو مازن كان أسوأهم و خصوصا فرع طريق النصر مدينة نصر و فرع مصر الجديدة شارع أبو بكر الصديق ، عموما في كذا مكان في القاهرة مسمي نفسه أبو مازن على الهامش كده أحسنهم اللي في وسط البلد

    نرجع للي في شارع النصر مدينة نصر ، مبدئيا مالقتش فيه ما يثبت إنه سوري باستثناء الاسم ، أما الشاورما ، الفراخ المخلي أي حاجة من دي فهي بتتقدم عنده بشكل عادي زيه زي أي مكان متوسط و بسعر عادي 15 - 17 جنيه ، أما اللي دايقني فعلا إني لما لاقيت عنده سندويتش فلافل سوري انبسطت أما بعد ما دوقتها حسيته متبلها نفس تتبيلة الشاورما ! و حتى الشاورما ماكانتش على المستوى المطلوب يعني باختصار كانت تجربة فاشلة جداً بعكس فرع وسط البلد اللي دوقت منه أحلى شاورما في الدنيا

    الحاجة الحلوة عنده هي الكنافة ، بس بتبقا حجمها صغير جدا و 17 جنيه و ده يعتبر غالي

    رغم كده المكان ده دايما زحمة و شغال بس بتصور إنه ممكن يكون جيد لو ماصنفناهوش كمأكولات سورية

    تجربتي مع أبو مازن السوري الأصلي كما يدّعي ماكانتش على المستوى المطلوب ، أنا بالنسبالي رايحة مطاعم سورية كتيرة جدا جدا في القاهرة ، أبو مازن كان أسوأهم و خصوصا فرع طريق النصر مدينة نصر و فرع مصر الجديدة شارع أبو بكر الصديق ، عموما في كذا مكان في القاهرة مسمي نفسه أبو مازن على الهامش كده أحسنهم اللي في وسط البلد نرجع للي في شارع النصر مدينة نصر ، مبدئيا مالقتش فيه ما يثبت إنه سوري باستثناء الاسم ، أما الشاورما ، الفراخ المخلي أي حاجة من دي فهي بتتقدم عنده بشكل عادي زيه زي أي مكان متوسط و بسعر عادي 15 - 17 جنيه ، أما اللي دايقني فعلا إني لما لاقيت عنده سندويتش فلافل سوري انبسطت أما بعد ما دوقتها حسيته متبلها نفس تتبيلة الشاورما ! و حتى الشاورما ماكانتش على المستوى المطلوب يعني باختصار كانت تجربة فاشلة جداً بعكس فرع وسط البلد اللي دوقت منه أحلى شاورما في الدنيا الحاجة الحلوة عنده هي الكنافة ، بس بتبقا حجمها صغير جدا و 17 جنيه و ده يعتبر غالي رغم كده المكان ده دايما زحمة و شغال بس بتصور إنه ممكن يكون جيد لو ماصنفناهوش كمأكولات سورية

    Abu Mazen Al Souri Al Asli Shawerma

  •   (Out of this world)
    over 2 years ago

    أبو مازن يعني الأصالة والعراقة، يعني تجربة أكل ممتعة ورحلة بنكهة سورية مصرية، إهتمامه بأدق التفاصيل، الديكور المميز والمناسب بيخليك تقتنع إن هايدا هو المطلوب.

    ريحة العيش السخن، اللي بيعملوه بطريقتهم الخاصة، بتاخدك وتسافر لعالم تاني، انا شخصيا من محبي ريحة العيش المخبوز وخصوصا في الصباح الباكر.

    بالرغم من إن المكان بيكون زحمة فشخ all time، لكنهم بيقدروا يحافظوا علي نفس مستوي الخدمة، السرعة في تجهيز الأوردر، أينعم ممكن يتأخر نسبيا شوية، وده نادرًا، بس مستحيل يعطيك أوردر خطأ، محصلتش معايا خالص، الأكل نضيف جدا، الطعم فشيخ، أحسن شاورما أكلتها في حياتي، سواء لحمة أو فراخ، أسعاره رمزية، دي أنسب صفة بالنسبة للجودة وكل المميزات دي.

    أسعار الشاورمات 7ج وانت طالع.

    لو جعان ومستعجل وموجود في مصطفي النحاس، يبقي إختيارك الأمثل أبو مازن السوري.

    ولو مش موجود في الشارع، ممكن تطلب دليفري قشطة يعني، يعني لو انت ساكن في المقطم أو هيليوبوليس أو مساكن شيراتون او مدينة نصر، أو جسر السويس، ممكن تطلب وتتغدي كل يوم من عنده، رقم الدليفري:01154020080

    وعلي فكرة الناس معتقده إنه بيعمل شاورمات وكريبات بس، لأ دا وصل بيه الفشاخة أنه بيعمل جميع أصناف الأكل اللي تتخيلها وعنده أوردرات كباب وكفته فشيخة أسعارها بتبدأ من 90ج للكيلو لحد 170ج،

    وبيعمل شوربات مختلفة، خضار، ولسان عصفور، وفيه شوربة الكريمة بالفراخ والماشروم جربوها وكله ب 7ج.

    نيجي للناس صحاب الدماغ العالية ومحبي الAppetizers أبو مازن بيعمل بابا غنوج محصلش وطبعا الفتوش والتبولة لعبته، لازم تطلب التحابيش دي مع أي أوردر تطلبه ، سلطة خضرا وطحينة وتومية.

    وبيعمل وجبة للأطفال عبارة عن ربع فرخة علي الفحم وساندوتش kizer شاورما او برجر او بانيه زي ما يحبوه، و3 قطع كفته، مع الكولا والسلطة ب 17ج.

    لمحبي الكنافة بالقشطة، لما تخلص اكل وتشبع، لازم تحلي، ولو مش بتحب الكنافة، بيعمل كريم كراميل، وأم علي وأسعارهم في اللذيذ يعني مثلا الكريم كراميل ب 8ج.

    أكل نضيف وخدمة ممتازة، وسرعة في الأداء، توفير كل الوجبات بأنواعها، دا حتي بيعمل باستات، المعاملة كويسة، والأسعار تناسب أي حد، كل دا يخليك تقرر إن ده مطعمك المفضل.

    أبو مازن يعني الأصالة والعراقة، يعني تجربة أكل ممتعة ورحلة بنكهة سورية مصرية، إهتمامه بأدق التفاصيل، الديكور المميز والمناسب بيخليك تقتنع إن هايدا هو المطلوب. ريحة العيش السخن، اللي بيعملوه بطريقتهم الخاصة، بتاخدك وتسافر لعالم تاني، انا شخصيا من محبي ريحة العيش المخبوز وخصوصا في الصباح الباكر. بالرغم من إن المكان بيكون زحمة فشخ all time، لكنهم بيقدروا يحافظوا علي نفس مستوي الخدمة، السرعة في تجهيز الأوردر، أينعم ممكن يتأخر نسبيا شوية، وده نادرًا، بس مستحيل يعطيك أوردر خطأ، محصلتش معايا خالص، الأكل نضيف جدا، الطعم فشيخ، أحسن شاورما أكلتها في حياتي، سواء لحمة أو فراخ، أسعاره رمزية، دي أنسب صفة بالنسبة للجودة وكل المميزات دي. أسعار الشاورمات 7ج وانت طالع. لو جعان ومستعجل وموجود في مصطفي النحاس، يبقي إختيارك الأمثل أبو مازن السوري. ولو مش موجود في الشارع، ممكن تطلب دليفري قشطة يعني، يعني لو انت ساكن في المقطم أو هيليوبوليس أو مساكن شيراتون او مدينة نصر، أو جسر السويس، ممكن تطلب وتتغدي كل يوم من عنده، رقم الدليفري:01154020080 وعلي فكرة الناس معتقده إنه بيعمل شاورمات وكريبات بس، لأ دا وصل بيه الفشاخة أنه بيعمل جميع أصناف الأكل اللي تتخيلها وعنده أوردرات كباب وكفته فشيخة أسعارها بتبدأ من 90ج للكيلو لحد 170ج، وبيعمل شوربات مختلفة، خضار، ولسان عصفور، وفيه شوربة الكريمة بالفراخ والماشروم جربوها وكله ب 7ج. نيجي للناس صحاب الدماغ العالية ومحبي الAppetizers أبو مازن بيعمل بابا غنوج محصلش وطبعا الفتوش والتبولة لعبته، لازم تطلب التحابيش دي مع أي أوردر تطلبه ، سلطة خضرا وطحينة وتومية. وبيعمل وجبة للأطفال عبارة عن ربع فرخة علي الفحم وساندوتش kizer شاورما او برجر او بانيه زي ما يحبوه، و3 قطع كفته، مع الكولا والسلطة ب 17ج. لمحبي الكنافة بالقشطة، لما تخلص اكل وتشبع، لازم تحلي، ولو مش بتحب الكنافة، بيعمل كريم كراميل، وأم علي وأسعارهم في اللذيذ يعني مثلا الكريم كراميل ب 8ج. أكل نضيف وخدمة ممتازة، وسرعة في الأداء، توفير كل الوجبات بأنواعها، دا حتي بيعمل باستات، المعاملة كويسة، والأسعار تناسب أي حد، كل دا يخليك تقرر إن ده مطعمك المفضل.

    Abu Mazen Al Souri Al Asli Shawerma

Did you try this place?

Write a review