Abou El Sid Restaurant

Abou El Sid Restaurant 8 Oman Sq - In Front Of Shooting Club, Cairo Mohandessin
3.5 7 (two reviews)
5 hearted
Information
Category Local Food
Region: Mohandessin
Address 8 Oman Sq - In Front Of Shooting Club
Phone 97326... see No.

Reviews by people who tried Abou El Sid Restaurant

Tell us if you tried it
  •   (Great)
    over 2 years ago

    لما يكون نفسك تاكل أكل شرقي مصري اصيل وتحس أنه بيتي وفي ننفس الوقت نضيف وجودة كويسة فمفيش قدامك غير ابو السيد .

    عنده قعدة اوت دور و ان دور المكان حلو جدا مستوااه عالي يُفضل انك تحجز قبل ما تروح لأنه زحمة جدا والركنة هناك صعبة شوية.. اسعارة غالية شوية بس يستاهل عنده حاجات متخصص فيها أوي زي الملوخية ودا بشهادة كل ال أكل عنده ..

    دا غير قائمة المشويات زي الكفتة البلدي والكباب والسجق من الحاجت المميزة اوي عنده .

    عنده تشكيلة طواجن كبيرة جدا زي طواجن الخضار واللسان عصفور غير الرز المعمر غير طواجن اللحم البتلو والموزة.. عنده نوعين من الطواجن حلويين أوي ومميزين طاجن الخرشوف مع قطع اللحم اللبتلو وبتقدم مع الرز الأبيض وسعره 60 جنيه والنوع التاني بيكون عبارة عن فاصوليا بيضا مع قطع لحم وسجق وبيتقدم بردو مع الرز الابيض وسعره 70 جنيه عيبه بس أنه تقيل شوية طاجن الخرشوف أو السبانخ أخف بكتير.

    المنيو متنوع جدا مفيهوش حاجة وحشة بجد كل الأكل المصري ال احنا عارفينو من أول المسقعة لفتة الكوارع والبط والكشك كل حاجة عنده مميزة وفيها نكهة الأكل الشرقي المميزة,

    بعد ما تخلص أكل لازم تكمل القعدة برة مع براد الشاي والحلويات الشرقية دل غير ان في شيشة كمان حلوة أوي عند أبو السيد!

    لما يكون نفسك تاكل أكل شرقي مصري اصيل وتحس أنه بيتي وفي ننفس الوقت نضيف وجودة كويسة فمفيش قدامك غير ابو السيد . عنده قعدة اوت دور و ان دور المكان حلو جدا مستوااه عالي يُفضل انك تحجز قبل ما تروح لأنه زحمة جدا والركنة هناك صعبة شوية.. اسعارة غالية شوية بس يستاهل عنده حاجات متخصص فيها أوي زي الملوخية ودا بشهادة كل ال أكل عنده .. دا غير قائمة المشويات زي الكفتة البلدي والكباب والسجق من الحاجت المميزة اوي عنده . عنده تشكيلة طواجن كبيرة جدا زي طواجن الخضار واللسان عصفور غير الرز المعمر غير طواجن اللحم البتلو والموزة.. عنده نوعين من الطواجن حلويين أوي ومميزين طاجن الخرشوف مع قطع اللحم اللبتلو وبتقدم مع الرز الأبيض وسعره 60 جنيه والنوع التاني بيكون عبارة عن فاصوليا بيضا مع قطع لحم وسجق وبيتقدم بردو مع الرز الابيض وسعره 70 جنيه عيبه بس أنه تقيل شوية طاجن الخرشوف أو السبانخ أخف بكتير. المنيو متنوع جدا مفيهوش حاجة وحشة بجد كل الأكل المصري ال احنا عارفينو من أول المسقعة لفتة الكوارع والبط والكشك كل حاجة عنده مميزة وفيها نكهة الأكل الشرقي المميزة, بعد ما تخلص أكل لازم تكمل القعدة برة مع براد الشاي والحلويات الشرقية دل غير ان في شيشة كمان حلوة أوي عند أبو السيد!

    Abou El Sid Restaurant

  •   (Average)
    over 2 years ago

    الأكل هايل جدا خاصة الحمام المحشي وورق العنب والممبار، المكان مناسب للناس اللي بتحب الجو التراثي القديم سواء في الديكور أو أغاني أم كلثوم اللي بناكل على صوتها. لكن ما حبتش الإضاء الصفراء الضعيفة.

    الخدمة ماعجبتنيش خاصة اننا كنا حاجزين ومالقيناش مكان رغم كدة.

    الأكل هايل جدا خاصة الحمام المحشي وورق العنب والممبار، المكان مناسب للناس اللي بتحب الجو التراثي القديم سواء في الديكور أو أغاني أم كلثوم اللي بناكل على صوتها. لكن ما حبتش الإضاء الصفراء الضعيفة. الخدمة ماعجبتنيش خاصة اننا كنا حاجزين ومالقيناش مكان رغم كدة.

    Abou El Sid Restaurant

Did you try this place?

Write a review